Identiteetti yhteydessä äidinkieleen
Saamen kielet mainitaan nykyisin YK:n kasvatus-, tiede- ja
kulttuurijärjestö UNESCO:n raportissa Uuden-Seelannin maorin kielen ohella
myönteisenä esimerkkinä alkuperäiskansan kielen aseman parantamisesta.
Tällainen kehitys nähdään voimakkaana rauhan rakentamisen mahdollisuutena.
Asiasta kirjoittaa verkkosivuillaan Suomen Pipliaseura.
UNESCO:n mukaan 40 prosenttia maailman lapsista ei saa opetusta
kielellä, jota he ymmärtäisivät.
Kyseessä on maailmanlaajuinen ongelma, joka koskettaa 617
miljoonaa lasta ja nuorta ja johon kietoutuvat monenlaiset asenteet, arvot ja
rakenteet.
Uutiset
10/2020
UutisetSoitto, puhelinnumeroiden antaminen puolin ja toisin,
vierailu uuden paikkakunnan rukoushuoneella – on monia tapoja auttaa paikkakuntaa
vaihtavaa seurakuntayhteyden luomisessa.
Helsingi...
UutisetKansainvälinen ihmisoikeusjärjestö ADF on ilmaissut tukensa
Päivi Räsäselle.
– Tällaiset tapaukset luovat pelon ilmapiiriä ja ovat
yleistymässä aivan liikaa Euroopassa, sanoo ADF:n toimi...
UutisetSaamen kielet mainitaan nykyisin YK:n kasvatus-, tiede- ja
kulttuurijärjestö UNESCO:n raportissa Uuden-Seelannin maorin kielen ohella
myönteisenä esimerkkinä alkuperäiskansan kielen aseman paran...