Ristin voitto ei järky 

Elämme tällä hetkellä suurten muutosten aikaa. Maailman ja yhteiskuntien rauha järkkyy tavoilla, jotka luovat epävarmuutta kaikille elämän alueille. Olipa käsityksemme Raamatun eskatologiaan liittyvistä vaiheista ja ajankohdista millaiset tahansa, useimmille on selvää, että maailmaa tulee kohtaamaan monenlaiset haasteet, jotka ravistelevat jopa ajallisen elämämme peruspylväitä. Raamattuaan lukevalle nämä eivät tule yllätyksenä. Eri asia on, olemmeko ottaneet ne huomioon ja millä tavalla se on vaikuttanut elämämme menoon.

 

Näinä päivinä on syytä teroittaa sitä keskeistä totuutta, että kristillisellä seurakunnalla on muutostenkin keskellä välitettävänään sanoma ja sen myötä todellisuus, joka voi läpäistä ihmisen koko elämän tuoden mukanaan uskon, rauhan ja ilon, jotka eivät ole riippuvaisia ympäröivistä olosuhteista.

 

Tapahtuipa huomispäivänä mitä tahansa, Kristuksen ristin sovitustyön varaan elämänsä rakentava voi katsoa luottavaisin mielin tulevaisuuteen, sillä hän tietää, että Jumala hallitsee ajallisenkin kaaoksen keskellä ja hänen valtakuntansa ei järky. Paras lääke pelkoa ja epätoivoa vastaan on evankeliumin kirkas sanoma, joka vakuuttaa, että uskova on rakastettu Kristuksessa ja hänen elämänsä on kätkettynä Jumalassa.

 

Pietaria lainaten voimme todeta, että vaikka turmio yllättäisi maailman, me olemme valon ja päivän lapsia, jotka on kutsuttu pukeutumaan uskon ja rakkauden varustukseen ja pelastuksen toivoon. Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Jeesuksen Kristuksen tullessa. Rajujenkin ajallisten muutosten keskellä Kristuksen ristin voitto ei järky.

 

Me Ristin Voitto -lehdessä haluamme edelleen olla rakentamassa ja vahvistamassa lukijoitamme tällaisen sanoman kautta. Murrokset printtimedian maailmassa ovat kuitenkin ulottaneet vaikutuksensa myös hengellisten lehtien julkaisemiseen, ja lukijakunta paperilehtien ääreltä on siirtynyt, varsinkin nuorempien sukupolvien osalta, ruutujen äärelle. Siksi tämän kevään kuluessa myös Ristin Voitto -lehden tilaajat saavat käyttöönsä sekä verkkolehden että mobiiliapplikaation. Niiden kautta haluamme saavuttaa erityisesti nuorempia lukijoita. Verkossa tilaajille avautuu myös mahdollisuus päästä lukemaan kaikkia Ristin Voitto -lehtiä vuodesta 1912 alkaen.

 

Nyt käsissäsi oleva paperilehti on ilmeeltään ja paperilaadultaan kevyesti uudistettu mutta samalla sivumäärää on vähennetty. Tahdomme käyttää nykyiset resurssimme niin, että lehden monipuolinen, tasokas ja rakentava sisältö säilyy muuttuvan aikamme keskellä. Siunattuja lukuhetkiä! 

 

 

Petri Mäkilä 




12/2020

UutisetPastori vetää nykyisin myös päihderiippuvaisten vertaistukiryhmää.
MuutJouna Nousiainen tarkistaa Ristin Voitosta aina ensin ilmoitukset, joissa etsitään työntekijöitä seurakuntiin. Pastorin kutsumusta kantava mies ei hellitä, vaikka useat haastattelut eivät ole tuottane...
KolumniOlemme seuranneet perheen kanssa Talent-ohjelmaa. Joskus kykyohjelmien äärellä – ja ihan arkielämässäkin – kokee suurta alimittaisuutta. Miksi en osaa sitä mitä tuo toinen tai miksi joku osaa jota...
PääkirjoitusElämme tällä hetkellä suurten muutosten aikaa. Maailman ja yhteiskuntien rauha järkkyy tavoilla, jotka luovat epävarmuutta kaikille elämän alueille. Olipa käsityksemme Raamatun eskatolog...
Ristin Voiton verkkosisältö nyt Ajassa-lehdessä – diginäköislehti päivittyy toistaiseksi tutulle paikalle ristinvoitto.fi:hin
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja