Unelmana suomalaisten kohtaaminen Jeesuksen kanssa – Mahdollisuus muutokseen -kampanja tulee taas mutta uudella nimellä

Mahdollisuus Muutokseen -kampanja 2011 näkyi Helsingin katukuvassa monin tavoin. Vuoden 2022 mission nimi ja visuaalinen ilme vaihtuu. Kuva: IRR-TV
Mahdollisuus Muutokseen -kampanja 2011 näkyi Helsingin katukuvassa monin tavoin. Vuoden 2022 mission nimi ja visuaalinen ilme vaihtuu. Kuva: IRR-TV

IRR-TV rakentaa uutta valtakunnallista missiokampanjaa Suomessa vuosina 2011–2018 järjestetyistä paikallismissioista saatujen kokemusten jalostamana. Enää ei mennä aivan samoilla sabluunoilla kuin aiemmin. Missiokoordinaattori Onni Haapalan mukaan kampanjan nimikin, Mahdollisuus muutokseen, on vaihtumassa.

 

– Olemme kokeneet, että nimi kaipaa päivitystä muun muassa siksi, että monet asiat ovat yhteiskunnassakin muuttuneet ja ajatus muutoksesta voi kohdata ”muutosvastarintaa” ihmisissä. Muutoskertomukset ja niistä kertova missiokirja säilyvät kuitenkin kampanjan ytimessä.

Mission nimestä on käynnistetty nimikilpailu, johon voi osallistua mission kotisivuilla.

– Toinen asia, jonka haluamme tehdä nyt paremmin, on seurakuntien varustaminen kampanjaan, niin että ne olisivat entistä valmiimpia käyttämään mission tarjoaman medianäkyvyyden omassa toiminnassaan.

 

Seurakunnat eri puolilta maata pyritään aktivoimaan mukaan tämän kevään kuluessa. Niiden varustaminen jatkuu aina kesään 2022 asti, ja syksy on sitten toiminnan aikaa.

– Missiosta voikin jäädä pysyvä toiminta- ja ajattelutapa seurakunnan elämään evankeliumin välittämiseksi aikamme ihmisille.

Mukaan haluavat seurakunnat voivat lähettää edustajan mission keskustelu- ja infotilaisuuksiin ja täyttää sitoutumiskaavakkeen mission kotisivuilla.

– Joidenkin kirkkokuntien seurakunnat ilmoittautuvat oman taustajärjestönsä kautta. Esimerkiksi helluntaiseurakunnat tekevät sen Hyvä Sanoma ry:n kautta, Haapala mainitsee.

 

Takaako medianäkyvyys itsessään evankeliumin perillemenon? Haapalan mielestä tarvitaan enemmän.

– Medianäkyvyydellä herätetään kiinnostus. Sen lisäksi henkilökohtaiset kontaktit ja hyvin järjestetyt paikalliset tapahtumat voivat yhdessä tuoda hyvän lopputuloksen.

– Unelmanamme on, että mahdollisimman moni suomalainen kohtaisi Jeesuksen ja sen kautta myös seurakunnat vahvistuisivat, Haapala visioi.

Vuoden 2022 missioon pyritään liittämään myös hyväntekeväisyys, jonka kautta halutaan auttaa jotakin apua tarvitsevaa kansanosaa.

Mission medianäkyvyys ja maakunnalliset tapahtumat maksavat noin kolme miljoonaa euroa. Suurin yksittäinen kustannuserä on missiokirja, joka tullaan jakamaan kaikkiin noin 2,4 miljoonaan suomalaisiin kotitalouksiin.

Medialähetysjärjestö IRR-TV toimii mission teknisenä järjestäjänä. Missio itse on eri kristillisten seurakuntien, herätysliikkeiden ja järjestöjen yhteishanke.


Lisätietoja: missio2022.fi



Petri Mäkilä




40/201

Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja
Tutkimus: Kutsumustyössä myös haittoja