Aikamedia Oy teetti viime syksynä laajan asiakaskyselyn, joka koski yhtiön kaikkia tuotteita ja palveluja. Kysely antoi tuntumaa myös uusien palvelujen tarpeeseen nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.
Mediatum Oy:n toteuttamaan tutkimukseen osallistui toista tuhatta henkilöä. Siinä selvitettiin asiakkaiden näkemyksiä muun muassa lehdistä, kirjoista, verkkopalveluista ja mobiilisovellusten käytöstä.
Toimitusjohtaja Vesa Halonen on tyytyväinen tutkimusaineiston tarjoamaan tuoteryhmäkohtaiseen tietoon, joka antaa luotettavaa pohjaa Aikamedian palvelujen ja liiketoiminnan kehittämiselle. Asiakasryhmien taustamuuttujia analysoimalla aineistosta löytyy paljon yksityiskohtaistakin tietoa.
– Viime vuoden aikana yhtiössä on tehty suuria muutoksia ja liiketoiminnan kehittämistoimenpiteitä. Myös tämän tutkimuksen valossa näyttää siltä, että ne ovat olleet oikeansuuntaisia ja vastanneet tuotteiden ja palvelujen kysyntään, Vesa Halonen sanoo.
Hänen mukaansa uusi toimintavuosi onkin alkanut Aikamediassa suunnitelmien mukaisesti.
Leevi Launonen