Identiteetti yhteydessä äidinkieleen

Saamen kielet mainitaan nykyisin YK:n kasvatus-, tiede- ja kulttuurijärjestö UNESCO:n raportissa Uuden-Seelannin maorin kielen ohella myönteisenä esimerkkinä alkuperäiskansan kielen aseman parantamisesta. Tällainen kehitys nähdään voimakkaana rauhan rakentamisen mahdollisuutena.

Asiasta kirjoittaa verkkosivuillaan Suomen Pipliaseura. 

UNESCO:n mukaan 40 prosenttia maailman lapsista ei saa opetusta kielellä, jota he ymmärtäisivät. 

Kyseessä on maailmanlaajuinen ongelma, joka koskettaa 617 miljoonaa lasta ja nuorta ja johon kietoutuvat monenlaiset asenteet, arvot ja rakenteet.





51

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja