Suomessa on jo paljon nuoria, joille kristinuskon perusasiat eivät ole tuttuja ja joita seurakunnat eivät tavoita. Entä jos Jeesuksesta kertoisi heille pastorin sijaan joku omanikäinen?
Tästä oivalluksesta syntyi 100%-mediamissio, jossa nuoret välittävät evankeliumin nuorille. Vuoden 2015 keväällä ensimmäistä kertaa toteutettu kampanja saa jatkoa toukokuussa.
– Konsepti on periaatteessa sama, mutta sosiaalisen median hyödyntäminen vahvistuu ja niin sanottujen ammattijulistajien osuus on pienempi, Hyvä Sanoma ry:n toiminnanjohtaja Janne Lahti sanoo.
Keskeinen osa yhteiskristillistä missiota ovat nuorten omakohtaiset tarinat uskoontulosta ja uskovana elämisestä. Aineiston kerääminen on alkanut, ja tavoitteena on saada mahdollisimman monipuolisesti todistuksia kokoon. Osa niistä päätyy 100%-lehteen, osa julkaistaan netissä.
Viimeksi lehden painos oli 15 000, ja nyt tavoitteena on jopa 50 000 kappaletta. Uutta on nuorten kristittyjen tubettajien esittely.
– Tubettajia seurataan nykyään siinä missä erilaisia artisteja ennen. Lehti voisi olla heräte, jonka kautta heidät löydetään.
Seurakunnat voivat tilata lehteä jaettavaksi esimerkiksi leireillä ja kouluissa. Lahti toivoo, että tässäkin nuoret olisivat aktiivisia toimijoita yli kirkkokuntarajojen.
– Seurakunnat voisivat yhteisvoimin rahoittaa lehden hankinnan, ja nuoret menisivät vaikka koulun rehtorille esittelemään sen ja pyytäisivät luvan jakaa sitä.
Hyvän Sanoman lisäksi kampanjaa koordinoivat Uskovaiset nuoret ry ja Aikamedia
Säde Loponen