Sunnuntai 17. helmikuuta.
Nimipäivää viettää Väinö, Väinämö
Julkaistu 1.3.2016 00:00

Mielipide: Moniarvoisuus ei ole etumme

Syvä huoli heräsi, kun luin Ristin Voiton nro 2/2016 kirjoituksen, jossa käsiteltiin moniarvoisuutta Suomessa positiiviseen sävyyn. Kyseisessä kirjoituksessa dosentti Jyri Komulainen sanoi: ”Myös Yleisradion tulisi avata tilaa muillekin uskonnoille kuin kristinuskolle, kuitenkin niin, ettei se tapahdu kristillisten ohjelmien kustannuksella” ja ”Esimerkiksi Moskeijan rakentaminen Helsinkiin ei mielestäni vie kristityiltä mitään.” Nämä lainaukset saavat ainakin minut ahdistumaan.

Meidät on kutsuttu julistamaan ristiinnaulittua Kristusta, joka on ylösnoussut. Meidän tulee tukea ainoastaan sellaisia tunnustavien kristittyjen seurakuntia ja niiden olemassaoloa, jotka perustautuvat Jumalan sanaan, eikä tukea muita uskontoja. Muiden uskontojen edustajia voimme ainoastaan kohdata lähimmäisenrakkaudella, ja voimme antaa heille mahdollisuuden pelastua ja uskoa evankeliumi.

Täytyy ymmärtää, että jutussa haastateltu henkilö ei edusta helluntailiikkeen kristittyjen näkemystä Raamatun asioista, mutta kirjoituksen positiivinen sävy ja siihen sisältyneet mielipiteet ovat kuitenkin vaarallisia. Lukija, joka ei ole riittävästi perehtynyt asioihin, saattaa pitää niitä  jollain tapaa ohjeellisina, koska kyseessä on Ristin Voitto -lehti.

Toivoisin suurempaa kritiikkiä ennen kuin Ristin Voiton toimitus julkaisee juttujaan. Paavali kirjoittaa: ”Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
(2. Kor. 10:5).

Ilkka-Kristian Kangas
Kauhava

Jaa
Lahdessa kristillinen päiväkoti jo yli 30 vuotta
Näin tavoitetaan suurkaupungit
Lääkäri, joka ei pelännyt puhua
Merkityksellisyys luo perustan työmotivaatiolle
       www.facebook.com/ristinvoitto/ 

  Ristin Voitto, Aikamedia Oy © 2016






Yhteystiedot      Sivuston luvaton kopiointi kielletty!