Lauantai 23. helmikuuta.
Nimipäivää viettää Aslak
Julkaistu 1.3.2016 00:00

Mielipide: Irti Pyhää Henkeä murehduttavista asioista

Luettuani Ristin Voitosta (RV 46/2015) Vesa Kallisen hyvän, asiallisen ja ajankohtaisen haastattelun, tuon sen johdosta esille ajatuksia, jotka luetusta syntyivät.

Olen miettinyt, onko seurakunnillamme tänään samanlainen kirkas ja yksinkertaisen selkeä pelastuksen evankeliumi julistettavana kuin alkuseurakunnalla oli. Pyhän Hengen aito ja tuore läsnäolo ovat välttämättömiä ihmisten saavuttamiseksi.

Ymmärrän niin, että jos yksilön ja seurakunnan elämään on tullut asioita, joista Pyhä Henki murehtii, aidon siunauksen kanava sulkeutuu.
Tilalle joudutaan silloin pumppaamaan jotakin keinotekoista korviketta.

Seurakuntiemme jäsenmäärät eivät ole juurikaan kasvaneet, eli alueiden valloitus ei ole onnistunut. Näinhän tapahtui jo muinoin pienen Ain kaupungin valloittamisessa (Joosua 7), kun tuhon omaksi määrätty asia pysäytti Israelin kansan voittoisan etenemisen. Tuo kertomus  annattaa tänäänkin lukea. Sen ohjeita noudattamalla isojen ja pienten alueiden valloitus onnistuu.

Ehkä jokin tuhon omaksi vihitty ja Jumalan sanan vastainen asia on nytkin pysäyttänyt etenemisemme ja ihmisten voittamisen Jeesukselle.
En osoita tässä ketään sormella. Kirjoitan nämä rivit ensin itselleni, olenhan noin 35 vuoden aikana saanut olla erilaisissa vastuissa Jumalan
valtakunnan työssä, joskus eturintamassakin. Murehdin vain sitä, miten vähän Pyhä Henki on voinut siunata sitä työtä, josta olen vastannut.

Pitäisikö seurakuntien raivata jälleen uudispelto ja poistaa orjantappurat – eli poistaa niitä asioita, jotka eivät ole varsinaisesti syntiä, vaan asioita, jotka kuluttavat aikaamme, voimiamme ja vievät meiltä aidon Pyhän Hengen voitelun. Raamattu varoittaa luottamasta ihmisiin ja sankarien paljouteen (Hoos. 10:13).

Meidän pitää herätä, pukeutua voimaan ja pudistaa kaikenlainen tomu päältämme. Meidän tulee irtautua ymmärryksellä meitä sitovista kahleista.

Aitoa Pyhän Hengen voimaa odottaen


Jouko Turtiainen
Kuopio

Jaa
Jees-lehti projektilehdeksi
Jees-lehti projektilehdeksi
Priorisointi kannattaa
Lapsityö luupin alle
       www.facebook.com/ristinvoitto/ 

  Ristin Voitto, Aikamedia Oy © 2016






Yhteystiedot      Sivuston luvaton kopiointi kielletty!