Perjantai 26. huhtikuuta.
Nimipäivää viettää Terttu, Teresa, Teresia, Teresa, Terese

Väistyköön pimeys ja pelko!

"Jumalan tahto ei ole tästä muuttunut, ei korona-aikanakaan. Hän haluaa tuoda ilon ja rauhan, pelon ja pimeyden tilalle. ", Petri Mäkilä kirjoittaa.
"Jumalan tahto ei ole tästä muuttunut, ei korona-aikanakaan. Hän haluaa tuoda ilon ja rauhan, pelon ja pimeyden tilalle. ", Petri Mäkilä kirjoittaa.

Astumme kohti toista joulua koronapandemian varjossa. Pitkittynyt epidemia luo lisääntyvästi epävarmuutta kaikille elämänalueille kaikista vastatoimista ja lääketieteellisistä ratkaisuyrityksistä huolimatta. 

Jatkuvasti muuntuva virus tuntuu olevan aina askeleen edellä, ratkaisuyritykset tulevat perässä. Pandemian välittömät seuraukset näkyvät mediassa jatkuvasti, mutta vähemmän puhutaan niistä seurauksista, jotka tulevat viiveellä ja näkyvät esimerkiksi ihmisten mielenterveyden heikkenemisenä, talousongelmina tai ihmissuhdekriiseinä. Kaiken lisäksi pitkittyvät ongelmat tuovat usein esiin meistä ihmisistä ikävämmät puolet huolten, kärsimättömyyden ja jopa vihan kaivertaessa ihmisten mieliä pinnan alla. Paljon on pimeyttä ja pelkoa ilmassa.

 

     "Jumalan valtakunta on häneen uskovien

     sydämissä ja keskellä."

 

Joulun sanomaa parempaa viestiä ei voisi löytää tälle ajalle. Pimeällä kedolla paimenille ilmestyneet enkelit julistavat viestin, joka tulisi nyt kaikua kristittyjen keskuudessa enemmän kuin koskaan: ”Älkää peljätkö! Minä ilmoitan teille hyvän sanoman suuresta ilosta, joka on tuleva kaikelle kansalle. Teille on tänään Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra.” Koko taivaallinen sotajoukko ylisti Jumalaa ja sanoi, että Jumalalla on ihmisiä kohtaan hyvä tahto. 

Jumalan tahto ei ole tästä muuttunut, ei korona-aikanakaan. Hän haluaa tuoda ilon ja rauhan, pelon ja pimeyden tilalle. Siitä vakuutena hän lähetti oman Poikansa, joka jo seimessä maatessaan on Kristus, Herra. Se tarkoittaa sitä, että hän on Jumala, joka hallitsee maailman kokemasta pimeydestä huolimatta. 

Raamatun ilmoituksen mukaan koko luomakunta huokaa synnin kirouksen alla. Se, mitä ympärillämme tapahtuu, ei pitäisi olla yllätys kenellekään Raamattua lukevalle. Kuitenkin Jumala haluaa tuoda valtakuntansa pimeyden keskellä elävien ihmisten keskelle sen kautta, että ihmisten sydämet täyttyvät Jumalan läsnäolon valolla. 

Jumalan valtakunta on häneen uskovien sydämissä ja keskellä. Se ei tule näkyvällä tavalla ennen kuin viimeinen pasuuna soi. Tässä mielessä mikään ei ole muuttunut Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen. Hän sanoi, että valtakunnan evankeliumi, siis se, joka valtaa ja valaisee ihmisten, tullaan julistamaan todistukseksi kaikille kansoille ja sitten tulee loppu. 

Tapahtuipa maailmassamme mitä tahansa, Jumalan valtakunnan voima ja kirkkaus voittaa sen aina. ”Tämä on se voitto, joka on voittanut maailman: meidän uskomme”, sanoi Jeesus. Väistyköön pimeys ja pelko, sillä Jumalan valtakunta on Kristuksessa tullut lähelle meitä jokaista. Herra, meidän Jumalamme, valaisee pimeytemme. Aseta uskosi häneen tänään. 

Jumalan valtakunnan iloa ja valoa jouluusi! 

 

Petri Mäkilä 

Kirjoittaja on Ristin Voitto -lehden päätoimittaja

 

 

 



UUTISET