Perjantai 26. huhtikuuta.
Nimipäivää viettää Terttu, Teresa, Teresia, Teresa, Terese

Vaikuta viisaasti

Uskalletaan kohdata erilaiset ihmiset ystävällisesti. Rakennetaan rauhaa, jos se on meistä kiinni, Veera Hug kirjoittaa.
Uskalletaan kohdata erilaiset ihmiset ystävällisesti. Rakennetaan rauhaa, jos se on meistä kiinni, Veera Hug kirjoittaa.

(5.4.2023) Vaalimainokset ovat kadonneet ja kampanjat hiljenneet. Äänet on annettu, mutta vaikuttamisen aika ei ole ohi. Meitä ei ole kutsuttu rukoilemaan vain päättäjien valintaprosessin puolesta vaan jatkuvasti kantamaan rukouksin johtoasemiin valittuja.  

Muistetaan rukouksin seuraavat neljä vuotta jokaista 200:aa kansanedustajaamme riippumatta siitä, allekirjoitammeko heidän arvojaan vai emme. Kuinka upeaa olisi, jos jokainen Arkadianmäellä saisi tuntea, että maamme kristityt riippumatta seurakuntataustasta ovat hänen esirukoilijoitaan, eivät vastustajiaan. 

Voimme välittää, siunata ja rakastaa riippumatta mielipiteistä, voimme kannustaa ammatikseen kritiikin keskellä puurtavia. Jokainen valittu pyrkii tekemään parhaansa omasta näkökulmastaan ja arvomaailmastaan käsin. 

 

 

     Päättäjien leimaaminen tai nimittely ei kirkasta Kristusta.

 

Koska vain osaa äänestysnapeista painaa henkilö, jonka ohjenuorana on Raamattu, omat arvomme voivat tulla haastetuiksi myös tämän vaalikauden aikana. Meidän on kristittyinä tärkeää nostaa päämme ja rakentavasti perustella arvopohjaamme lainsäädäntöprosessien aikana. Saamme vaikuttaa ja samalla rakentaa siltoja. 

Asioiden pelkkä kauhistelu ja mielestämme epäraamatullisesti toimivien päättäjien leimaaminen tai nimittely esimerkiksi sosiaalisen median foorumeilla eivät kirkasta Kristusta eivätkä tuo muutosta. Vaikutus on todennäköisesti päinvastainen.  

Uskalletaan kohdata erilaiset ihmiset ystävällisesti. Rakennetaan rauhaa, jos se on meistä kiinni. Kristus käski meitä siunaamaan jopa vainoajiamme (puhumaan heistä hyvää). On hyvä kohdella kunnioituksella myös toisin ajattelevia johtajiamme.  

Rukous muuttaa asioita. Jumalan edessä vietetty aika aktivoi meitä suuremmat voimat vaikuttamaan maan suuntaan ja ohjaamaan kuninkaiden sydämiä. Rukouksin raivataan tietä yksilöille, joille aukenee ovi olla vaikuttamassa vallan kabineteissa. Rukouksessa tuetaan heitä, jotka arvojen ristitulessa pitävät kiinni raamatullisesta maailmankuvasta. Rukoillen vastaanotetaan näkyä ja ohjausta siitä, mitä tehdä. Jumala voi toimia laajassa mittakaavassa jo yhden oikealla paikalla olevan ihmisen kautta. 

Mikä on maamme päättäjän ensimmäinen mielleyhtymä hänen ajatellessaan kristittyjä ja meitä helluntailaisia? Moraalipoliisi? Ahdasmielinen? Vai lämmin, lempeä ja miellyttävä, vaikkakin ajatusmaailmaltaan erilainen? Maan suola on hyvä annostella oikein. 

 

Ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä. (Jaak. 3:17)

 

Vaikutetaan ja otetaan kantaa viisaasti. 

 

Veera Hug



UUTISET