Uskovan ei tarvitse pelätä Antikristuksen aikaa

Jeesuksen takaisin tulo ei ole uskoville pelon aihe, vaikka kukaan ihminen ei voi sanoa milloin se tapahtuu. On Jumalan viisautta, että meidän tehtäväksemme ei ole annettu laskea määräaikoja. Meidän tulee tietää ainoastaan se, mitä Jeesus opettaa valvomisesta, ettei kukaan voisi meitä eksyttää.

Autuas toivomme on siinä, että pääsemme Herran Jeesuksen luo. Kun valtakunnan evankeliumi on julistettu kaikkialle maailmaan todistukseksi kaikille kansoille, sitten tulee loppu. Tämä tehtävä on kuitenkin vielä kesken.

Monien uskovien ongelmana on suhtautuminen vainoihin ja kärsimyksiin. Siksi monet eivät voi uskoa, että seurakunta on täällä vielä Antikristuksen aikana. Mutta veljemme ja sisaremme elävät tänäänkin hirvittävien kärsimysten keskellä. Ratkaisevaa onkin se, että Herra Jeesus on omiensa kanssa kaikissa tilanteissa. Antaessaan lähetyskäskyn hän lupasi olla seurakunnan kanssa maailman loppuun asti. Seurakunnissa tulee opettaa uskovia raittiisti kohtaamaan antikristillinen aika. Meidän tuleekin pelätä Jeesuksen opetuksen mukaisesti ainoastaan Jumalaa: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”

Uskovina meidät on kutsuttu ylösnousemuksen ja toivon todistajiksi. On myös hyvä muistaa, että Jeesuksen täydellisessä armossa ei ole mitään pelkoa.


Kalevi Heikkinen
Puolanka


51

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja