Esirukousvetoomus avioliittolain puolesta

Oli erittäin tärkeää, että Ristin Voitossa (RV 40) annettiin paljon pätevää tietoa avioliittolain merkityksestä tänä kriittisenä aikana, kun ratkaisu asiassa on lähellä. Nyt on erittäin tärkeää rukoilla, että kansanedustajat tekevät tässä asiassa oikean päätöksen.

Sukupuolineutraalin avioliittolain voimaantulo olisi Suomelle suuri onnettomuus. Se olisi massiivinen valtiollinen ja kansallinen synti ja rikos Jumalaa ja lähimmäisiä vastaan.

Synnin periaatteellinen hyväksyminen on pahempi asia kuin siihen lankeaminen. Puhuessaan juuri homoseksuaalisen seksin harjoittamisesta apostoli Paavali sanoo: ”he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin” (Room. 1:32).

Juuri näin tapahtuu jo laajassa mitassa tiedotusvälineissä, hallintoelimissä ja jopa kirkossa. Kuitenkin Raamattu aivan yksiselitteisesti ja selkeästi sanoo homoseksuaalisen seksin harjoittamisen synniksi.

Sukupuolineutraali avioliittolaki tulisi vaikuttamaan suuren muutoksen koulujen ja päiväkotien opetuksessa. Lapset kasvatettaisiin näkemään epäterveet ja synnilliset suhteet hyväksyttävinä. Niiden vastustajia taas syytettäisiin vihapuheesta, ja heidät leimattaisiin pahoiksi. Monet ovet sulkeutuisivat toisin ajattelevilta. Onnettomuus koskisi omiakin lapsiamme ja lastenlapsiamme.

Raamatusta ja historiasta tiedämme, että synti on myös turvallisuuskysymys. Raamattu sanoo: ”Jos Herra ei kaupunkia varjele, turhaan sen vartija valvoo” (Ps. 127:1). Paavali kehottaa meitä rukoilemaan esivallan puolesta, että ”saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikin tavoin hurskaasti ja kunniallisesti” (1. Tim. 2:1–4). ”Sodomassa ja Gomorrassa” on vaikea kasvattaa lapsia ja evankelioida.

Suomen sortuminen tässä avioliittolaissa haittaisi myös lähetystyötä. Ovia sulkeutuisi.

Jos säilytämme suomalaisina miehen ja naisen välisen avioliittolain, saamme kokea ehkä hyvinkin yllättävissä tilanteissa, että meitä kunnioitetaan ja meihin luotetaan. Jumala on sanonut: ”minä kunnioitan niitä, jotka minua kunnioittavat, mutta ne, jotka minua halveksivat, joutuvat halveksituiksi” (1. Sam. 2:30). Heprealaiskirjeessä kerrotaan uskon esikuvista, jotka pitivät vanhurskautta voimassa (Hepr. 11:32–33).

Toivon, että seurakuntien johtajat kehottavat seurakuntalaisia rukoilemaan tämän asian puolesta.


Vesa Rahkonen
Helsinki


51

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja