"Meillä on maailman paras sanoma"

Hymy avaa ovia. Olipa Mimmi Pekurinen Suomessa, Intiassa tai Mosambikissa, kaupungilla, bussissa tai festareilla, hänelle avautuu jatkuvasti mahdollisuuksia kertoa ihmisille ilonsa syystä: Jeesuksesta. Kuva: Inkeri Tuikka.
Hymy avaa ovia. Olipa Mimmi Pekurinen Suomessa, Intiassa tai Mosambikissa, kaupungilla, bussissa tai festareilla, hänelle avautuu jatkuvasti mahdollisuuksia kertoa ihmisille ilonsa syystä: Jeesuksesta. Kuva: Inkeri Tuikka.


Intian-matkalla turistien suosimassa hindutemppelissäkin järjestyi luonteva hetki esirukoukselle – Mimmi Pekurinen on oppinut luottamaan johdatukseen. 

Minulta kysytään jatkuvasti, miksi olen niin iloinen. Kadulla ihmiset esimerkiksi saattavat pysäyttää ja kysyä siitä. Kerron ilon syyksi, että rakastan Jeesusta niin paljon ja hän minua. Meillä on maailman paras sanoma! 

Avain iloon on se, että pysyttelee Jumalan läheisyydessä. Tarvitsemme joka päivä muistutuksen Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä. Usko vuorostaan synnyttää rakkautta ja kiitollisuutta. 

Kohtaamisia ihmisten kanssa syntyy kaikkialla, missä kuljen. Tänä kesänä olen mennyt monille festareille tavoittamaan ihmisiä, ja olen saanut nähdä useiden ihmisten tulevan uskoon, parantuvan ja kohtaavan Jeesuksen ensimmäistä kertaa. Joskus olen liikkeellä yksin, joskus kahdestaan jonkun kanssa, mikä tuo tilanteisiin hengellistä turvaa ja näkökykyä. Toinen voi esimerkiksi rukoilla samalla, kun toinen juttelee. 

Mosambikissa olin mukana perustamassa järjestöä The Liberty Project, joka tukee hyväksikäytettyjä naisia. Tätä ennen olin jo asunut Mosambikissa ja opiskellut Harvest School -lähetystyökoulussa, joka on Heidi ja Rolland Bakerin perustama.  

Armolahjojen käyttöönottoa estää monilla ihmispelko ja epäonnistumisen pelko. Ihmiset saattavat pelätä rukoilla sairaitten puolesta, mutta vastuu on lopulta Jumalalla. Minä toteutan hänen käskyään ja luotan, että hänen tahtonsa on hyvä.

Rakastan rukoilla ihmisten puolesta. Ystäväni Netta Mustolan ja perustamamme Walking on Waters -järjestön kautta tahdomme viedä Jeesuksen rakkautta kaikkialle.

Haluaisin suomalaisiin seurakuntiin lisää janoa Jumalan sanaa kohtaan ja Jeesusta kohtaan. Emme voi vain tyytyä siihen, mitä eilen tai 20 vuotta sitten tapahtui. Toivon myös palaamista ristin ja veren evankeliumiin. 

Raamatussa minua on puhutellut viime aikoina toisen Korinttilaiskirjeen toinen luku. Kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa. Tämä auttaa asettamaan perspektiivin oikein: vaikka tässä ajassa asiat menevät pahempaan suuntaan, olemme voittajan puolella. 

Tulevalta syksyltä odotan kohtaamisia muun muassa eteläsudanilaisten pakolaisten kanssa. Eräs hyvä ystäväni tekee työtä pakolaisleirillä Afrikassa, ja olen matkustamassa sinne. Sudan ja Etelä-Sudan ovat minulle tuttuja lähetystyökoulun jälkeisiltä vuosilta. 

Inkeri Tuikka





51

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja