Kesävisiitti "Moni hyvä asia on seurausta siitä, että kohtasin Jeesuksen"

Pitkän muusikonuran tehnyt Henry Hedman valittiin juuri Aikamedian vuoden muusikoksi. Hedman on osa legendaarista Romanos-kvartettia ja johti vuosia myös helluntaiherätyksenraamattuopiston kuoroa. Nyt tekeilläon miehen kuudes soololevy. Hedman on romanikielen ja -kulttuurin opettaja Helsingin yliopistossa. Jo 1970-luvulla hän lähti Pohjois-Amerikkaan opiskelemaan Raamattua.
Pitkän muusikonuran tehnyt Henry Hedman valittiin juuri Aikamedian vuoden muusikoksi. Hedman on osa legendaarista Romanos-kvartettia ja johti vuosia myös helluntaiherätyksenraamattuopiston kuoroa. Nyt tekeilläon miehen kuudes soololevy. Hedman on romanikielen ja -kulttuurin opettaja Helsingin yliopistossa. Jo 1970-luvulla hän lähti Pohjois-Amerikkaan opiskelemaan Raamattua.
Henry Hedman kuuntelee kesällä luonnon musiikkia.

Koulutus on merkinnyt minulle
eteenpäin pääsyä erilaisissa kansainvälisissä ja kansallisissa tehtävissä. Se on avannut mahdollisuuksia.

Teroitan opiskelijoille sitä, kuinka opiskelun pitäisi nöyrryttää ihmistä ja saada ymmärtämään, kuinka vähän voimme tietää. Tieto paisuttaa mutta rakkaus
rakentaa ihmistä, niin kuin Raamatussa sanotaan.

Vaimoni Sanna on apu Jumalalta ja paras ystäväni.

En koskaan unohda hetkeä, kun sain antaa elämäni Jeesukselle. Vuonna 1958 Kouvolassa oli Juhannuskonferenssi ja perheenjäseniäni oli juuri tullut uskoon. Isä sanoi, että tule kanssani rukoustelttaan. Kun isä otti minua kaulasta kiinni ja pyysi minulta anteeksi, tajusin, että halusin pyhittää elämäni Jeesukselle. Moni muu hyvä asia on seurausta siitä, että sain kohdata Jeesuksen.

Ennakkoluulot ovat kuin päälleen kaatuneita pyramideja: pieni kielteinen asenne kasvaa suuremmaksi, kun sitä ruokkii. Pietarillakin oli ollut ennakkoluuloja. Siitä kertoo se, kun hän sanoo: ”Nyt ymmärrän, että Jumala ei katso henkilöön.”


Romanikielessä
parasta on se, että kieli rakentaa ja vahvistaa identiteettiä.

Musiikkia ja tutkimustyötä yhdistää sama intohimo välittää tietoa ja sanomaa. Romanilaulut ovat romanien tekemiä, ja niissä on määrätynlainen omaleimaisuus ja tunne, joka välittyy. Laulut kuvaavat hyvin vahvasti iloa, surua, pettymyksiä, menetyksiä… Parasta kesässä on se, kun saa katsella kaunista luontoa, istua hiljaa ja kuunnella luonnon musiikkia.

Tänään rukoilen perheeni ja sukuni puolesta. Olen viime päivinä käynyt useiden ihmisten sairausvuoteilla. Aamulla kiitin uudesta päivästä.

Lempijäätelöni
on mansikanmakuinen.

Helluntailaisuus merkitsee minulle identifioitumista alkuseurakunnan malliseen elämään
– että uskotaan myös yliluonnolliseen eikä vain siihen, mitä voimme ymmärtää. Se merkitsee tervettä, tasapainoista ja luonnollista uskonelämää ja ajatusta siitä, että voimme kirkastaa omalle elämällämme Kristusta.

Jeesus on rakas Vapahtaja ja ainut Pelastaja. Elämäni on täysin hänessä. Niin kuin Paavali sanoo: Kristus on minun elämäni.


40/201

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja