”Jokainen päivä on täynnä Jumalan mahdollisuuksia”

Purjehdus- ja pyöräretket, aamukahvi pihakeinussa linnunlaulua kuunnellen - luonnossa vietetyt hetket tuovat Jaana Kalliolle virkistystä kiireiseen arkeen, johon kuuluu muiden luottamustehtävien lisäksi pesti Kristillisdemokraattien Kokkolan paikallisosaston puheenjohtajana.
Purjehdus- ja pyöräretket, aamukahvi pihakeinussa linnunlaulua kuunnellen - luonnossa vietetyt hetket tuovat Jaana Kalliolle virkistystä kiireiseen arkeen, johon kuuluu muiden luottamustehtävien lisäksi pesti Kristillisdemokraattien Kokkolan paikallisosaston puheenjohtajana.

Kiinnostuin sielunhoitoterapian opinnoista Kinnusen Saaran kertoessa niistä naistenpäivillä Larsmon Lähetyskodilla. Haluan auttaa ihmisiä, ja aion jatko-opinnoissani erikoistua trauma- ja kriisiterapiaan.

 

Politiikkaan lähdin mukaan ystäväni pyynnöstä. Kyseessä olivat vuoden 2012 kuntavaalit. Aluksi kieltäydyin. Rukoilin kuitenkin asiaa ja muutin mieleni, kun sain sydämeeni Raamatusta sanankohdan: ”Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.”

 

Kristillisen kasvatuksen perustana ovat Raamatusta nouseva maailmankatsomus, ihmiskäsitys ja arvopohja. Kristillinen maailmankuva tarjoaa selkeän perustan lapsen elämälle: Jumalan luomana hän on ainutlaatuinen ja hänen elämällään on ainutkertainen merkitys. Olen ollut perustamassa Kokkolaan kristillistä ryhmäperhepäiväkoti Oliivipuuta.

 

Sain konkreettisen rukousvastauksen, kun sain mieluisan työn, jonka ohessa mahdollistui myös opiskelu.

 

Aloitan päiväni oikealla asenteella. Usein herään aamuisin tuntien kiitollisuutta, rakkautta ja arvostusta Jumalaa kohtaan. Luotan siihen, että jokainen aamu on uuden alku ja tuleva päivä on täynnä Jumalan mahdollisuuksia ja johdatusta.

 

Arjen luksusta on koti järven rannalla ja aamukahvi pihakeinussa sorsaperheen touhuja katsellen ja linnunlaulua kuunnellen. Puhdas luonto ja lähimetsä, auringonlasku merenrannalla, vapaa-aika ja kiireettömyys, hyvä ruoka, aidot kohtaamiset, hyvä kirja, purjehdus- ja pyöräretki – nämä kaikki ovat Jumalan lahjaa.

 

Unelmoin puolisosta, jonka kanssa jakaa elämä ja tehdä lähetystyötä Euroopassa ja Afrikassa. Unelmoin myös kirjan kirjoittamisesta ja siitä, että saisin matkustaa ympäri maailmaa, valokuvata sen kauneutta ja tavata kaikenlaisia ihmisiä.

 

Raamatussa minua puhuttelee Ruutin kirja ja siinä Jumalan läsnäolo ja huolenpito vaikeuksien keskellä. Kun ihminen ajattelee tarinansa loppuvan, Jumalan tarina vasta alkaa.

 

Jeesus on tie, totuus ja elämä – ei vain iankaikkinen elämä taivaassa vaan myös tässä ja nyt.

 

 

Inkeri Tuikka




10/2016Kirjallisuus:The

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja