"Jeesus merkitsee minulle aivan kaikkea"

Tuusulassa asuva Ari Talja toimii medialähetysjärjestö IRR-TV:n kenttäpastorina ja varainhankkijana sekä juontaa AlfaTV:llä sunnuntaisin nähtävää iRaportti-ohjelmaa. Hänen perheeseensä kuuluvat vaimo ja kolme tytärtä. Kuva: Stanislav Voronin
Tuusulassa asuva Ari Talja toimii medialähetysjärjestö IRR-TV:n kenttäpastorina ja varainhankkijana sekä juontaa AlfaTV:llä sunnuntaisin nähtävää iRaportti-ohjelmaa. Hänen perheeseensä kuuluvat vaimo ja kolme tytärtä. Kuva: Stanislav Voronin

Ari Talja unelmoi siitä, että saisi nähdä monien ihmisten elämän muuttuvan evankeliumin voiman vaikutuksesta.

Lapsuuden haaveammattini oli poliisi tai asianajaja. Kun olin tullut uskoon 19-vuotiaana, aloin haaveilla Jumalan valta­kunnan hyväksi tehtävästä työstä.

 

Kun katson peiliin, näen rikkaan ja monipuolisen elämän, johon on mahtunut paljon iloisia asioita ja matkoja eri puolille maailmaa, mutta myös monien läheisten ennenaikaisia poismenoja. Taakse katsoessani näen monesti vain yhdet jalanjäljet, koska olen ollut usein taivaan Isän harteilla.

 

Arvostan hyvin paljon IRR-TV:n perustajia Hannu ja Laura Haukkaa. Kerta toisensa jälkeen minua puhuttelee heidän uskonhenkisyytensä, nöyryytensä sekä luottamuksensa Jumalan apuun.

 

Mediamissiot ovat Jumalan avaama mahdollisuus saavuttaa evankeliumilla ne miljardit ihmiset, jotka asuvat suur­kaupungeissa. IRR-TV:n media­missioita on järjestetty jo 106 kaupungissa eri puolilla maail­maa. Itse olen jonkin verran mukana valmistelemassa ulko­maiden missioita yhdessä paikallisseurakuntien kanssa.

 

Raamatussa minua puhuttelevat erityisesti Jeesuksen sanat häntä ristiinnaulinneiden juutalaisten puolesta: ”Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät” (Luuk. 23:34).

 

Rakastan keskustella syvästi elämää ja uskoa käsittelevistä aiheista. Minua ei haittaa, vaikka keskustelu käytäisiin täysin erilaisesta arvomaailmasta tulevien ihmisten kanssa. Tärkeintä on keskinäinen kunnioitus, kuunteleminen ja Jumalan antamien ajatusten välittäminen rakkaudellisesti.

 

Jos saisin ohjata elokuvan, se varmaankin kertoisi jonkin rohkaisevan selviytymis­tarinan siitä, että koskaan ei kannata antaa elämässä periksi.

 

Harrastan liikuntaa useana päivänä viikossa. Viikoittain juoksen juoksumatolla noin 50 kilometriä ja teen monipuolisesti lihaskuntoa vahvistavia voimaharjoituksia. Saan kuntosalilta valtavasti virtaa ja jaksamista arkeeni.

 

Vielä joskus haluaisin tehdä pidempiaikaista lähetystyötä vaimoni kanssa. Unelmanani on nähdä monien ihmisten paranevan ja innostuvan Jeesuksesta ja heidän elämänsä muuttuvan evankeliumin voiman vaikutuksesta.

 

Jeesus merkitsee minulle aivan kaikkea. Joka aamu pyydän, että hän saisi ohjata elämääni. Rukoilen myös sitä, että saisin kirkastaa Jeesuksen nimeä niin työssäni kuin vapaa-ajallanikin.

 

 

Heli Markkunen




40/201

”Tul ny sääki kirkkoo!” – Porin helluntaiseurakunnassa tavataan kuukausittain uusia ihmisiä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja