”Jeesuksen sovitustyö kuuluu kaikille”

Lähimmäisenrakkaus on Margit Rautiaisen elämän kantavia periaatteita. Sitä hän pyrkii ilmentämään myös arkiympäristössään palvelutalossa.
Lähimmäisenrakkaus on Margit Rautiaisen elämän kantavia periaatteita. Sitä hän pyrkii ilmentämään myös arkiympäristössään palvelutalossa.
80 vuotta täyttävälle Margit Rautiaiselle vapaaehtoistyö on sydämen asia. 


Vietin lapsuuteni Nurmijärvellä kasvattiperheessä 2-vuotiaasta 16-vuotiaaksi asti. Se oli hyvä koti. Heillä oli viisi omaa lasta. Kasvattiäiti opetti rukoilemaan ja laulamaan hengellisiä lauluja. Kävin pyhäkoulua, ja siellä kylvettiin se hengellinen siemen. 

 

Seurakunnassa olen kokenut tehtäväkseni vuosien varrella olla esimerkiksi keittiöllä kahvinkeitossa ja siivouksessa. Lauloin aikanani myös kuorossa.

 

Bravuurejani keittiössä ovat tiikerikakku ja sämpylät. 

 

Mieleen jääneitä kohtaamisia ihmisten kanssa syntyi paljon Pelastusarmeijan joulupatakeräyksissä. Olin vapaaehtoisena patavahtina vuosikymmenien ajan. Toivotin aina siunattua joulua – monelle se voi olla ainoa toivotus ja hyvinkin merkityksellinen. 

 

Sain mieleenpainuvan rukousvastauksen alkuvuodesta, kun kuuloni palautui viikkojen ongelmien jälkeen. Äänet kuuluivatkin yhtäkkiä kovalla, kun laitoin television auki. Kiitos Jumalalle, että sain kuuloni takaisin! Toin seurakuntaan kiitosaiheen siitä. 

 

Tärkein elämänohjeeni on pyytää Jumalalta lähimmäisenrakkautta, olla ystävällinen ihmisille ja muistaa, että Jumalan armo on aina mukana! 

 

Raamatussa minua puhuttelee se, miten Jeesus kohtasi syntisen naisen. Miehet toivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat, että tämä oli tavattu itse teosta ja ansaitsisi tulla kivitetyksi. Jeesus käski sitä heittämään ensimmäisen kiven, joka itse on synnitön. Pikku hiljaa kivet putosivat ja miehet lähtivät pois. Tässäkin tulevat esille Jumalan armo ja Jeesuksen rakkaus. 

 

 

Jeesus on vapahtaja. Hän antaa kaikki syntini anteeksi. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän. Jeesuksen rakkaus ja sovitustyö kuuluvat kaikille.




10/2016Kirjallisuus:The

Helluntaiseurakuntien jäsenkehityksessä pientä virkistymistä
Seurakunnat: Maksukorttidiakonian myötä keskustelut ovat muuttuneet syvällisemmiksi
Kuurojen työtä jo 50 vuotta – Juhlavuosi huipentuu Juhannuskonferenssin puheenvuoron lisäksi lokakuussa pidettävään juhlaan
Seurakuntien perustajille uusia verkostoja