Torstai 28. maaliskuuta.
Nimipäivää viettää Armas

Ari-Pekka ja perhe isänpäivänä: ”Huolenpito ei ole vain klisee”

Opiskelin aluksi teologiksi mutta päädyin ekonomiksi. Siinäkin työssä olen saanut kokea Jumalan johdatusta. Esimerkiksi kun nelisen vuotta sitten mietin seuraavaa askelta, tapasin ostoskeskuksen parkkipaikalla Open Doors -järjestön toiminnanjohtajan. Hän kertoi tarpeestaan saada apua taloushallintoon. Kohtaaminen sysäsi minut muutamaksi vuodeksi yrittäjäksi. 

 

Saan voimaa siitä, että arkeni on monipuolista. Erilaiset vastuut ja harrastukset täydentävät toisiaan. Työni vastapainoksi musisoin vaimoni Erikan ja Family-perhebändimme kanssa. Olemme tehneet Erikan kanssa jo noin 170 jaksoa Uskosta totta -tv-ohjelmaa TV7:lle. 

 

On suuri siunaus palvella yhdessä perheenä. Musisoimme useimmiten seurakunnassa, mutta viime keväänä osallistuimme myös Talent Suomen karsintaan. Tuotantoyhtiö esitti yllättävän kutsun, joka tarjosi hyvän kokemuksen. 

 

Rukoilen vainottujen kristittyjen puolesta sekä sitä, että voisin puhua TV-ohjelmissamme Jumalasta oikein. Näen tärkeäksi perehtyä teologisiin kysymyksiin kunnolla. Se tarkoittaa jatkuvaa oppimista ja valmiutta myös muuttaa omia näkökulmiaan. Viimeisimpänä perehdyin taloudenhallinnan raamatullisiin perusteisiin, kun kirjoitin aiheesta kirjaa. 

 

Olen kiitollinen Jumalan huolenpidosta. Vuorisaarnasta löytyvä kehotus olla murehtimatta saattaa tuntua kliseeltä. Kuitenkin siihen sisältyy todella syvällinen teologinen ajatus: Jumala on kiinnostunut myös aineellisesta hyvinvoinnistamme. 

 

Jeesus merkitsee minulle radikaalia läsnäoloa. Sairastuin kahdeksannella luokalla otsaontelotulehdukseen ja pelkäsin kuolevani. Kun punktiossa metallineula iskettiin otsaani, näin mielessäni Jeesuksen ristiinnaulittavana. Kuva kertoo minulle edelleen siitä, kuinka äärimmäisen lähelle Kristus tulee meitä. 

 



UUTISET