Sunnuntai 25. kesäkuuta.
Nimipäivää viettää Uuno, Uno
Julkaistu 10.6.2015 12:38

Netmission-sivusto uuden edessä

Yli tuhat ihmistä on tehnyt uskonratkaisun evankelioivan sivuston kautta.

Kristillinen internetpalvelu täyttää ensi vuonna kaksikymmentä vuotta. Internet-evankelista Reijo Ruotsalaisen vuonna 1996 avaama palvelu oli aina sosiaalisen median yleistymiseen saakka Suomen kenties tärkein herätyskristillinen sivusto. Erityisesti Netmission tunnettiin keskustelupalstastaan, joka nykyisin toimii -sivuston alla. Netmission keskittyy nyt vain evankeliointiin, ja sivustoa ylläpitävä Avainmedia haluaisi sen olevan uskoon tulevien kotisivu.

 

Sivustolla on muun muassa videoita, joilla eri ihmiset kertovat omasta uskoontulostaan.

 

Puolitoista vuotta sitten avattiin myös Askeleet Jumalan luokse -toiminto, jossa ihminen johdatetaan tekemään uskonratkaisu syntisen rukouksen avulla, lähettämään yhteydenottopyyntö paikallisseurakuntaan ja tilaamaan uskonelämän alkuun auttava Varmasti taivastiellä -kirjanen.

­

 

– Tämän toiminnon voi lisätä seurakunnan omalle kotisivulle käyttämällä upotuskoodia, kotimaan mediatyön koordinaattori Janne Maunumäki opastaa.


Ratkaisuntekijät

Tällä hetkellä Netmission-sivustolla vierailee päivittäin 250–500 kävijää. Kuukausittain sivustolla käy noin 5 500 eri käyttäjää, jotka vierailevat sivulla suurelta osin Suomesta ja Ruotsista. Tämän vuoden huippukävijämäärä päivässä oli 1 733 kävijää.

 

– Se saavutettiin Facebook-postauksen ansiosta vuoden ensimmäisenä päivänä, Janne Maunumäki kertoo.

 

Askeleet Jumalan luokse -toiminnon kautta uskoontulleita on jo yli tuhat. Ovatko uskoontulleet jättäneet tarinoita omasta muutoksestaan?

 

– Emme halua ohjata heitä siihen heti uskoontulon jälkeen. Pyrimme kuitenkin saamaan tarinoita jälkikäteen, kun he ovat löytäneet seurakuntayhteyden itselleen.

 

– Sivuston kautta saamme kyllä erilaisia kertomuksia, kun ihmiset etsivät Jumalaa ja kipuilevat erilaisissa elämänhaasteissa ja esittävät kysymyksiä Jumalasta, Janne Maunumäki kertoo.

 

Varmasti taivastiellä -kirjaa on tilannut noin 180 uskoontullutta.


Keskustelupalsta muutti pois

Netmission tunnettiin aiemmin keskustelupalstastaan. Onko UskoNet.fi-sivustolle siirtynyttä palstaa kaivattu takaisin?

 

– Aluksi Netmissioniin toivottiin linkitystä keskustelufoorumiin, mutta halusimme pitää Netmissionin puhtaasti uskoontuloon johdattavana sivustona, Janne Maunumäki sanoo.

 

– Kävijät ovat tottuneet menemään keskustelufoorumiin UskoNet-sivuston kautta tai käyttämään suoraa osoitetta.

 

Keskusteluissa käy nykyisin 350-600 kävijää päivittäin. Kävijämäärät ovat pysyneet samankaltaisina usean vuoden aikana

 

– Keskustelufoorumeiden kulta-aika on mennyt jo ohi, Maunumäki arvioi.


Askeleita eteenpäin

Netmissionin on määrä ottaa uusia kehitysaskelia lähiaikoina.

 

– Syksyllä teemme uusia materiaaleja sivustolle ja keskitymme vielä voimakkaammin sivuston markkinointiin, Janne Maunumäki sanoo.

 

– Tarkoituksemme on myös parantaa tilastoja, jotta voimme niistä tehtyjen havaintojen perusteella vastata paremmin ihmisten tarpeisiin ja toimia tehokkaammin. Tulossa lienee myös apusivustoja Netmissionin rinnalle.

 

– Avainmedian näkynä on johdattaa tuhansia ihmisiä pelastukseen Netmission-sivuston kautta. Tähän tarvitaan kuitenkin yksilöihmisten ja seurakuntien apua markkinoinnissa ja sisältöjen levittämisessä muun muassa sosiaalisessa mediassa.



 

 

Anssi Tiittanen



Jaa
”Tervettäkin karismaattisuutta on paljon”
Toisen tarina voi muuttaa omankin elämän
Keskiössä keskeneräisyys
Etsijöitä etsimässä
       www.facebook.com/ristinvoitto/ 

  Ristin Voitto, Aikamedia Oy © 2016






Yhteystiedot      Sivuston luvaton kopiointi kielletty!